R. pr. Przemysław Rybicki dla Dziennika Gazety Prawnej

20160811 PRY cena auta

Cena stanowi jeden z głównych, o ile nie podstawowy czynnik, którym kierują się konsumenci, dokonując zakupu produktów. Cena końcowa pozwala konsumentowi na porównanie ceny podanej w reklamie z ceną innych podobnych produktów, a tym samym na wybór na podstawie porównania. Z tego względu cena oferowanego produktu powinna uwzględniać wszelkie obowiązkowe dla kupującego koszty, tak aby mógł on w pełni swobodnie i świadomie podjąć decyzję. Dotyczy to m.in. podatku VAT, innych należności publicznoprawych czy innych obowiązkowych opłat związanych z zakupem produktów.

Zapraszamy do zapoznania się z opinią eksperta r. pr. Przemysława Rybickiego opublikowaną w Dzienniku Gazecie Prawnej w ramach artykułu omawiającego problem sposobu podawania cen w reklamach skierowanych do konsumentów. Link.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł