Affe Company Logo

Black Friday według dyrektywy Omnibus

Przedsiębiorco, czy pamiętasz jak prawidłowo oznaczać obniżki cen produktów lub usług? Na co zwrócić uwagę, aby zrobić to zgodnie z prawem? Aby nie popełnić błędu należy zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów.

Cena z ostatnich 30 dni na potrzeby obniżki ceny określonego produktu.

Sprzedawca, aby spełnić obowiązek informacyjny wynikający z przepisów o informowaniu o cenach towarów i usług, musi ustalić najniższą cenę produktu z 30 dni przed obniżką. Trzeba pamiętać o tym, że okresem referencyjnym jest 30 dni kalendarzowych, a nie 30 dni roboczych. Ważne jest też to, że przerwy w dostępności towaru w okresie 30 dni przed obniżką również nie mają znaczenia przy wyznaczaniu ceny najniższej.

Więcej informacji o tym jak prawidłowo przedstawiać ceny można przeczytać w artykule, którego autorami są mec. Jakub Sadurski oraz apl. adw. Konrad Biskup


Artykuł dla Dziennik Gazeta Prawna – dodatek „Firma i Prawo”: Link