Affe Company Logo

Aktualności

Co gracze Hogwart’s Legacy mogą zrobić w obliczu bugów?

Hogwart’s Legacy jest jedną z najpopularniejszych gier wideo ostatnich tygodni i podobnie jak inne bestsellery również nie może ustrzec się bugów. Jednak tym razem gracze są uzbrojeni w nowe spelle prawa! Czym są bugi? Bugi to błędy obecne w grach, które są wynikiem wadliwego kodowania. Przykładami bugów mogą być: „latające” drzewa „przechodzenie” przez ściany brak […]

Czytaj dalej

Reforma postępowań antymonopolowych na ostatniej prostej

31 grudnia 2023 r. wpłynął do Sejmu rządowy projekt nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Projekt ma za zadanie wdrożyć unijną dyrektywę ECN+. Tempo prac legislacyjnych przyspieszyło dopiero po tym, jak Komisja Europejska zwróciła się do Polski w związku z brakiem implementacji dyrektywy w terminie. Obecnie opóźnienie wynosi ponad dwa lata (termin implementacji minął […]

Czytaj dalej

Prezes UOKiK sprawdza, czy przedsiębiorcy przestrzegają nowych obowiązków z omnibusa

Prezes UOKiK sprawdza, czy przedsiębiorcy przestrzegają nowych obowiązków z nowelizacji Omnibus. Pierwsze zastrzeżenia dotyczą promocji i pokazywania najniższej ceny z ostatnich 30 dni. Dzisiaj Urząd opublikował podsumowanie kontroli sklepów e-commerce oraz mini-wytyczne. Kolejne czynności mają dotyczyć branży FMCG. Przypominamy, że zgodnie z nowymi przepisami, w przypadku cen promocyjnych, przedsiębiorca powinien wskazać także najniższą cenę produktu […]

Czytaj dalej

Czy omnibus…

Odpowiadamy na #100pytańosprzedażB2C – dzisiaj w nieco innej formie. ➡ Czy dyrektywa omnibus już obowiązuje? ➡ Czy zmiany z dyrektywy dotyczą tylko #ecommerce? ➡ Czy dyrektywa omnibus zakazuje korzystania z komentarzy i opinii przy sprzedaży produktów i usług? ➡ Czy zmienia się termin na odpowiedź na reklamację? ➡ Kto kontroluje, czy przedsiębiorca zastosował zmiany z omnibusa? Jakie mogą […]

Czytaj dalej

100 pytań o sprzedaż B2C

1 stycznia 2023 roku to dzień, w którym zmienią się zasady sprzedaży produktów konsumentom (B2C). Chcemy odpowiedzieć na Twoje pytania, dlatego przygotowaliśmy cykl #100pytańosprzedażB2C NOWE ZASADY. Jeśli masz wątpliwości, które dotyczą dyrektyw:✅ OMNIBUS✅ TOWAROWEJ✅ CYFROWEJ✅ lub nie masz pojęcia, o żadnej z nich, ale sprzedajesz produkty lub usługi konsumentom…➡ zostaw swoje pytanie w komentarzu na Linkedin lub […]

Czytaj dalej

Jak dbać o uczciwą konkurencję na rynku stacji do elektrycznego ładowania samochodów

Austriacki organ antymonopolowy (dalej: „AFCA”) sprawdza jak jest realizowana polityka zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w ramach strategii klimatyczno-energetycznej. Jednym z kluczowych założeń strategii jest zastąpienie aut spalinowych samochodami o napędzie elektrycznym. Aby było to możliwe, niezbędne jest rozbudowanie stacji, gdzie będzie można naładować pojazdy. AFCA postanowił sprawdzić, jak funkcjonuje rynek publicznej infrastruktury ładowania. W efekcie […]

Czytaj dalej

Prezes UOKiK na tropie sieci handlowych

Na początku listopada Prezes UOKiK opublikował Raport na temat opłat okołosprzedażowych (dalej: „Raport”) stosowanych przez sieci handlowe w relacjach z dostawami produktów rolno-spożywczych[1]. Jest to kolejna odsłona batalii polskiego organu antymonopolowego z sieciami handlowymi w Polsce. W najnowszym dokumencie Prezes UOKiK podsumowuje dotychczasowe badania rynku oraz wskazuje, które – jego zdaniem – opłaty mogą stanowić […]

Czytaj dalej

NISZCZENIE NIE TYLKO PODRÓBEK ALE I TOWARÓW ORYGINALNYCH – JEST WYROK SĄDU

Sprzedając nawet oryginalne towary trzeba być coraz bardziej ostrożnym. Nierzadko prowadząc działalność handlową jako przedsiębiorcy szukamy nowych dostawców, którzy mogą nam zaoferować korzystniejszą niż dotychczas cenę za towary, które mamy w swoim sklepie. Zyskujemy na tym nie tylko my, jako przedsiębiorcy, ale i konsumenci, którzy mogą kupować towar za niższą cenę. Jednakże, jako profesjonalni uczestnicy […]

Czytaj dalej

Kiedy współpraca influencera z marką jest współpracą komercyjną?

26 września 2022 roku Prezes UOKiK opublikował długo oczekiwane wytyczne dla influencerów. Są one pokłosiem wszczętych w tym roku postępowań, w których część influencerów została ukarana za brak współpracy z urzędem. Postępowania dotyczą przede wszystkim nieoznaczania lub błędnego oznaczania publikowanych treści. Autorzy publikacji nie podają informacji o tym, że są one w rzeczywistości reklamami. Wytyczne […]

Czytaj dalej

Reklamacje treści lub usług cyfrowych

Dyrektywa cyfrowa[1] jest chyba najmniej znana spośród tercetu, do którego należy dyrektywa Omnibus[2] i dyrektywa towarowa[3]. Jednocześnie to właśnie ona wprowadza największe nowości w prawie. Po raz pierwszy polski ustawodawca kompleksowo ureguluje zasady dostarczania konsumentom treści lub usług cyfrowych przez przedsiębiorców. Projekt ustawy, którego zadaniem jest wdrożenie dyrektywy cyfrowej jest już po pierwszym czytaniu w […]

Czytaj dalej