Affe Company Logo

Aktualności

Regulaminy konkursów i działania influencerów – na co zwraca uwagę Prezes UOKiK?

Prezes UOKiK zajął się działaniami influencerów i influencerek. Jak ustrzec się przed karami i czy warto udzielać odpowiedzi na pytania UOKiK w ramach postępowania wyjaśniającego?

Czytaj dalej

Nowość wzoru przemysłowego, a ujawnienie w Internecie

W artykule znajdziesz kilka słów o tym, kiedy wzór przemysłowy jest nowy. Informacje mogą okazać się przydatne dla tych, którzy chcą unieważnić wzór konkurenta. Nowy wzór przemysłowy Wzór w dacie zgłoszenia powinien być nowy i powinien odznaczać się indywidualnym charakterem. Wzór można uznać za nowy, jeśli identyczny wzór lub wzór różniący się jedynie nieistotnymi szczegółami […]

Czytaj dalej

Fake reviews oraz astroturfing – na celowniku Prezesa UOKiK?

Fake reviews/astroturfing – o co w tym chodzi? Zostając w temacie reklamowania produktów w Internecie, warto zwrócić uwagę na zjawisko kupowania fałszywych opinii/recenzji produktów, tzw. fake reviews. Jest to nic innego jak kupowanie pozytywnych, fikcyjnych opinii, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Zjawisko to coraz powszechniej występuje na świecie i w Polsce. W krajach anglosaskich […]

Czytaj dalej

Uważaj czy nie rejestrujesz chronionej nazwy pochodzenia

W tym artykule opowiadamy o sporze pomiędzy znakiem towarowym i chronioną nazwą pochodzenia. Wyrok to cenna wskazówka dla przedsiębiorców z branży spożywczej, którzy chcąc zarejestrować określone oznaczenie powinni najpierw zweryfikować czy nie jest ono podobne do chronionej nazwy pochodzenia. W przeciwnym wypadku może się skończyć tak, jak przy próbie rejestracji oznaczenia „Portwo Gin”. Ale zacznijmy […]

Czytaj dalej

Kryptoreklamy – UOKiK wkracza do akcji

Wraz z rozwojem Internetu oraz nieustającym spadkiem popularności tradycyjnych mediów, przedsiębiorcy szukają nowych sposobów na dotarcie do konsumentów. Coraz częściej decydują się na nawiązanie współpracy z osobami znanymi w Internecie – influencerami, celebrytami, aktywnymi zazwyczaj tylko w określonych social mediach. Nawiązując współpracę z influencerem, przedsiębiorca wymaga od niego odpowiedniego zaprezentowania reklamowanego produktu, przesyłając mu ogólne […]

Czytaj dalej

Czy znak 3D może być lepszą ochroną produktu niż wzór przemysłowy?

Czym jest przestrzenny znak towarowy? Znaki przestrzenne zyskują coraz większą popularność. Często są nazywane potocznie znakami 3D. W przypadku tych znaków bardzo ważne jest by wyróżniały się kształtem lub kolorem, a ich kształt nie może wynikać wyłącznie z ich funkcjonalności. I to właśnie stanowi główny problem nakreślony w orzecznictwie Unii Europejskiej. Niezwykle trudno jest udowodnić […]

Czytaj dalej

Czy nowa ustawa o przewadze kontraktowej zrewolucjonizuje obrót produktami rolnymi i spożywczymi?

Lepiej późno niż później! Nowa ustawa o przewadze kontraktowej[1] (dalej jako: „nowa ustawa”) jest na ostatnim etapie prac legislacyjnych w Sejmie. Oznacza to, że wielkimi krokami zbliża się termin jej uchwalenia.   Nowa ustawa nie jest autorskim pomysłem polskiego rządu, ale wynika z konieczności implementacji dyrektywy unijnej[2]. Celem prawodawcy unijnego jest przede wszystkim wzmocnienie pozycji […]

Czytaj dalej

Ferrari vs. Mansory Design & Holding GmbH

Nowy produkt Ferrari  Założyciel Ferrari – Enzo Ferrari powiedział kiedyś, że „aerodynamika jest dla ludzi, którzy nie potrafią budować silników”. Nie przewidział, że w 2014 roku jego firma przedstawi światu w czasopiśmie sportowym zdjęcia Ferrari FXX K, który wzbudzi ogromne zainteresowanie miłośników motoryzacji, mimo że charakteryzuje się opływowym kształtem. Ten model nie jest dopuszczony do ruchu, […]

Czytaj dalej

Sprawozdanie z działalności UOKiK za rok 2020 – jak wygląda realizacja planów Urzędu na 2021?

To trzecia część omówienia tegorocznego sprawozdania z działalności UOKiK za rok 2020. W poprzednich tekstach omawialiśmy działania UOKiK w ubiegłym roku. Znajdziesz je pod linkami: część I część II Tym razem czas przyjrzeć się celom, które wyznaczył sobie Urząd na 2021 r. Zgodnie z informacją, którą znajdziemy na ostatnich stronach sprawozdania, w swoich planach na […]

Czytaj dalej

Nowe prawo własności przemysłowej – zarys planowanych zmian

W tym artykule przeczytacie o planowanych zmianach dotyczących m.in. znaków towarowych i posiedzeń przez Urzędem Patentowym RP. Jest też pomysł obniżenia opłat za zgłoszenia, który z pewnością zainteresuje innowacyjne podmioty. W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawiły się założenia do projektu ustawy Prawo własności przemysłowej. Planowany termin przyjęcia projektu przez Radę Ministrów to […]

Czytaj dalej