Affe Company Logo

Aktualności

UE planuje zwiększyć rolę etyki prowadzenia biznesu

Instytucje unijne pracują nad projektem dyrektywy w sprawie należytej staranności przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju („dyrektywa CSR”). Mimo, że prace znajdują się dopiero na bardzo wczesnym etapie, chcielibyśmy po krótce przybliżyć Państwu podstawowe założenia projekt. Projekt dyrektywy dotyczy etyki prowadzenia biznesu. Jego celem jest zagwarantowanie, aby wszyscy duzi przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność na rynku europejskim, […]

Czytaj dalej

Czy robienie zdjęć budynkom i rzeźbom może stanowić naruszenie praw autorskich.

Panorama na świat – czyli krótka dygresja o tym, czy robienie zdjęć budynkom i rzeźbom może stanowić naruszenie praw autorskich. Współczesny świat charakteryzuje się szybkim rozwojem technologicznym, który znacząco wpływa na życie społeczeństwa. Jednym z rezultatów jest coraz większa dostępności urządzeń cyfrowych i stale rosnące znaczenie mediów społecznościowych. Widok osoby, która robi zdjęcie ukazujące Luwr […]

Czytaj dalej

TSUE o płatnej rezerwacji na Bookingu – czyli oznaczenie obowiązku zapłaty w Internecie

Czy za każdym razem, gdy klikamy na internetowym portalu przycisk „zamów teraz”, musimy liczyć się z obowiązku zapłaty? Jaki powinien nazywać się przycisk oznaczający płatną rezerwację? Czy może to być zwrot „sfinalizuj rezerwację”? W praktyce każdy przedsiębiorca stosuje inne oznaczenia i zwroty. W Niemczech spór wokół przycisku „Sfinalizuj rezerwację” / „Complete booking” / „Buchung abschließen” […]

Czytaj dalej

Porozumienia wertykalne. Sprawdź, czy dotyczą Cię zmiany.

Jesteś dystrybutorem towarów lub usług? A może producentem lub importerem i sam organizujesz sieć odsprzedaży do klientów? Jeśli tak, to poniższe informacje będę dla Ciebie szczególnie istotne. Szybkimi krokami zbliża się wejście w życie nowego rozporządzenia unijnego Komisji Europejskiej, dotyczącego porozumień wertykalnych między przedsiębiorcami (VBER).  Nowe brzmienie otrzymają także Wytyczne do tego rozporządzenia, które wyjaśniają, […]

Czytaj dalej

Najistotniejsze zmiany w prawie konsumenckim i prawie konkurencji – 2022 edition

Bieżący rok zapowiada się obficie pod względem ilości zmian prawnych z zakresu prawa konsumenckiego i prawa konkurencji. Zakres modyfikacji jest tak istotny, że określa się je jako „nowy ład dla konsumentów”. Lustrzanym odbiciem nowych praw przyznawanych konsumentom są dodatkowe obowiązki nakładane na przedsiębiorców. Dodatkowo istotne zmiany dotkną wszystkich przedsiębiorców, którzy funkcjonują w ramach sieci dystrybucji […]

Czytaj dalej

„Najlepsze Kancelarie Polska 2022” Forbes

Najnowsze wydanie Forbes Polska zawiera zestawienie „Najlepsze Kancelarie Polska 2022”, a wśród 101 najlepszych kancelarii prawnych w Polsce jest również nasza! Zostaliśmy docenieni w jednej z naszych głównych specjalizacji, czyli prawie konkurencji.  Lista powstała na podstawie rekomendacji udzielanych przez prawników pracujących w kancelariach oraz klientów biznesowych. Dziękujemy za wszystkie rekomendacje i serdecznie gratulujemy wszystkim wyróżnionym kancelariom! Brawo Zespole! 

Czytaj dalej

Chambers Europe 2022

Nasza kancelaria po raz kolejny została rekomendowana w prestiżowym rankingu Chambers & Partners Europe 2022 w kategorii Competition/Antitrust. Cieszymy się, że nasza wiedza i zaangażowanie w bezpieczne budowanie i rozwijanie biznesu naszych Klientów zostało zauważone i docenione. Dziękujemy Klientom za rekomendacje, dobre słowa i wysokie oceny naszej pracy. Jesteśmy dumni, że znajdujemy się w gronie […]

Czytaj dalej

Już za chwilę zmiany w prawie konsumenckim!

28 maja 2022 roku[1] przedsiębiorców oferujących produkty konsumentom czeka niemała rewolucja. Zmienią się m.in. zasady pokazywania cen promocyjnych, umieszczania opinii o produktach w Internecie czy regulaminy sklepów on-line. Na zmiany powinni w szczególności zwrócić uwagę pracownicy działów prawnych, działów marketingu lub inne osoby zajmujące się oznaczeniem cen w sklepach. Powyższe wynika z implementacji unijnej dyrektywy […]

Czytaj dalej

Nadchodzą zmiany w reklamacjach(rękojmi i gwarancji)

Czy Twoja firma sprzedaje produkty konsumentom lub udziela gwarancji na produkty sprzedawane przez jej dystrybutorów? Jeśli tak, ta informacja jest dla Ciebie. O szczególną uwagę prosimy pracowników działów reklamacji („backoffice”) oraz marketingu. W PIGUŁCE Konsumenci (oraz JDG[1]), dostaną własne, odrębne regulacje dotyczące ich uprawnień w przypadku wad produktów (rękojmia konsumencka). Rękojmia z Kodeksu cywilnego pozostanie […]

Czytaj dalej

Kto ponosi odpowiedzialność za działania influencera i jak oznaczać współpracę?

Coraz częściej przedsiębiorcy do reklamowania swoich produktów wykorzystują influencerów. Czy przedsiębiorcy powinni zwracać uwagę na treści, które publikują instagramerzy, tiktokerzy lub youtuberzy? Czy odpowiadają za #hashtagi pod postami? O tym przeczytacie w najnowszym artykule. Nieuczciwe praktyki rynkowe vs influencerzy Jednym z przykładów naruszeń interesów konsumentów (określanych jako nieuczciwa praktyka rynkowa) jest wypowiedź, która zachęcając do […]

Czytaj dalej