Adwokat Joanna Affre na temat influencer marketingu w kontekście kryptoreklamy: „bardzo istotny czynnik, o którym często zdarza się zapominać w debacie publicznej. Mianowicie chodzi o istniejący od lat w polskim prawie zakaz kryptoreklamy oraz zakaz wprowadzania konsumentów w błąd. Warto pamiętać o tym, że zmianie uległy media, ale prawo ma charakter uniwersalny i dotyczy wszystkich”. 18 lutego 2023 CyberDefence24 opublikował artykuł „Influencerzy, autopromocja i kary UOKiKu. Analiza problemu” autorstwa Michała Górskiego.
Serdecznie zachęcamy do przeczytania wspomnianego artykułu.
Na temat influencer marketingu znajdziecie Państwo również artykuł autorstwa Kai Seń i Konrada Biskupa: „Nie tylko influencer może odpowiedzieć za kryptoreklamę” opublikowany na portalu Dziennika Gazety Prawnej.
W tej tematyce przygotowaliśmy również dwa webinary, z których nagrania są dostępne na naszym kanale YouTube:
Zachęcamy do zapoznania się z innymi wpisami na naszej stronie:
- Prezes UOKiK opublikował nowe Wyjaśnienia
- Podcast „M&A^2, czyli Mirek i Asia o mergerach i antymonopolu”
- Nowe obowiązki raportowania wynikające z Rozporządzenia EUDR
- Zmiany w regulaminach skierowanych do konsumentów – Nextbike z karą ponad 791 tys. zł
- MrBeast – Przegrana batalia prawna przez youtubera