Po rozmowach z holenderskim Urzędem ds. ochrony konkurencji i konsumentów (ACM) dostawca energii elektrycznej Eneco zaprzestanie wykorzystywania w swoich reklamach sloganu ,,Szybciej w stronę neutralności klimatycznej”. Zdaniem ACM oświadczenie ma nieprecyzyjny charakter, ponieważ brak w nim wskazania, jakie konkretnie korzyści przynoszą działania Eneco. Skoro tak, to oświadczenie można ocenić na równi z innymi nieprecyzyjnymi określeniami, […]
Czytaj dalej10 kluczowych wskazówek dotyczących reklamy lub promocji napojów alkoholowych
Sprzedawcy alkoholu chcą, aby reklama ich produktów dotarła do jak najszerszego kręgu odbiorców. Jednakże, zawiłości w prawie sprawiają, że reklama napojów z procentami jest bardzo skomplikowana, a jej prowadzenie można porównać do stąpania po cienkim lodzie. Szczególnie, że stała się ona newralgiczną kwestią społeczną, znajdującą się pod lupą nie tylko organów ścigania, lecz także organizacji […]
Czytaj dalejPrezes UOKiK opublikował nowe Wyjaśnienia
Prezes UOKiK opublikował nowe Wyjaśnienia dotyczące ustalania wysokości kar pieniężnych w sprawach związanych z naruszeniem zakazu praktyk ograniczających konkurencję 9 kwietnia 2024 r. na stronie internetowej UOKiK ukazały się nowe ,,Wyjaśnienia dotyczące ustalania wysokości kar pieniężnych w sprawach związanych z naruszeniem zakazu praktyk ograniczających konkurencję” Nowe wyjaśnienia wiążą się z wdrożeniem w zeszłym roku unijnej […]
Czytaj dalejPodcast „M&A^2, czyli Mirek i Asia o mergerach i antymonopolu”
„M&A2, czyli Mirek i Asia o mergerach i antymonopolu” już dostępny! To podcast, który zaprasza słuchaczy do fascynującej podróży przez świat fuzji i przejęć, prowadzonej przez dwóch doświadczonych prawników – Mirosława Fiałka i Joannę Affre. Podcast pomoże profesjonalnie zaplanować transakcję, skutecznie ją przeprowadzić, zminimalizować ryzyko antymonopolowe, uniknąć najczęstszych błędów i zbędnego stresu przed, w trakcie […]
Czytaj dalejNowe obowiązki raportowania wynikające z Rozporządzenia EUDR
Mając na uwadze przedmiot prowadzonej przez Państwa działalności, chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na nowe obowiązki raportowania wynikające z Rozporządzenia EUDR, które zaczną obowiązywać niektóre podmioty już w tym roku. Poniżej przedstawiliśmy w skrócie na czym będą polegały zmiany, kiedy będą obowiązywały i kogo będą w praktyce dotyczyły. 1. Czego dotyczy rozporządzenie mające na celu ograniczenie […]
Czytaj dalejZmiany w regulaminach skierowanych do konsumentów – Nextbike z karą ponad 791 tys. zł
19 lutego 2024 r. Prezes UOKiK poinformował, że nałożył na Nextbike Polska karę w wysokości ponad 791 tys. zł za stosowanie klauzul abuzywnych w umowach z konsumentami. Umowy te dotyczyły prowadzenia indywidualnych kont użytkownika, których posiadanie było koniecznym warunkiem wypożyczenia roweru miejskiego. Organ zakwestionował tzw. klauzule modyfikacyjne w umowach z użytkownikami. Postanowienia umożliwiały Nextbike Polska […]
Czytaj dalejMrBeast – Przegrana batalia prawna przez youtubera
James Donaldson działający pod pseudonimem MrBeast to największy na świecie youtuber. Zgromadził ponad 230 mln widzów na swoim głównym kanale. Tak ogromni twórcy często wychodzą do swoich odbiorców z innymi produktami niż tylko treści video. Tak było również w przypadku naszego dzisiejszego bohatera. MrBeast oraz jego firma Feastables przegrali spór sądowy z przedsiębiorcą z Florydy […]
Czytaj dalejZatory płatnicze – wracają twarde interwencje Prezesa UOKiK
Przewidujemy, że w 2024 roku Prezes UOKiK będzie podejmował liczne działania w zakresie zwalczania zatorów płatniczych. Świadczą o tym najnowsze komunikaty z Urzędu. Być może te zagadnienia będą dla Państwa istotne – jeśli tak prosimy o przekazanie naszego alertu również do osób zajmujących się finansami w Państwa firmie. Przedsiębiorcy o dużej skali zakupów są narażeni […]
Czytaj dalejFundusz MŚP – program przyznawania dotacji
Jeżeli zastanawiasz się, czy 2024 rok to dobry moment, aby zabezpieczyć prawa własności intelektualnej w Twojej firmie? A może czekasz na znak, który wskaże Ci, że czas zarejestrować znak towarowy, wzór, a może uzyskać prawo wyłączne na wynalazek czy odmianę roślin?Odpowiedź brzmi, tak to idealny czas ! A wspomniany znak pojawił się na unijnym horyzoncie […]
Czytaj dalejPostępowania w sprawie Unilever
Zielona symbolika na opakowaniu produktu ma współcześnie coraz większe znaczenie. Konsumenci dokonują coraz częściej świadomych wyborów, kierując się przy tym troską o środowisko naturalne. Choć nieodłączną cechą komunikatów marketingowych jest kierowanie się siłą perswazji – to nie powinny one wprowadzać konsumentów w błąd co do cech produktu. W jednym z ostatnich komunikatów prasowych brytyjski organ […]
Czytaj dalej