Adwokat Jakub Sadurski wypowiedział się na temat obowiązków przedsiębiorcy w związku z reklamowaniem towarów oraz kosztów z tym związanych: „Wydatek związany z przesyłką towaru do sprzedawcy jest tutaj szkodą wynikłą z tego, że sprzedawca nie wykonał swojego obowiązku”. Dziennik Gazeta Prawna opublikował artykuł „Klient może przywieźć reklamowany produkt do sklepu, choć nie musi” autorstwa Patrycji Otto, dnia 18 kwietnia 2023.
W artykule poruszone zostały kwestie:
- obowiązków przedsiębiorców wynikające z dyrektywy Omnibus
- rodzaju zwrotu jaki powinien być zapewniony
- jak konsumenci mogą egzekwować swoje prawa
- jakie rozwiązania zostały podjęte przez polskie firmy
Serdecznie zachęcamy do przeczytania wspomnianego artykułu.
Na temat reklamacji towarów znajdziecie Państwo również artykuł z ubiegłego roku pod tytułem „Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące reklamacji towarów” opublikowany na stronie Plus Biznesu.
Zachęcamy do zapoznania się z innymi wpisami na naszej stronie:
- Greenwashing – które branże są najbardziej narażone na interwencje prezesa UOKiK?
- Zarzuty UOKiK wobec Biedronki. O co chodzi w sprawie promocji cenowych?
- UOKiK interweniuje w sprawie jednostronnych postanowień regulaminu Netflixa
- Obsługa reklamacji zgodnie z prawem – praktyczne wskazówki
- Arbitraż, sport i prawo konkurencji – nowy wyrok TSUE