Adwokat Jakub Sadurski wypowiedział się na temat obowiązków przedsiębiorcy w związku z reklamowaniem towarów oraz kosztów z tym związanych: „Wydatek związany z przesyłką towaru do sprzedawcy jest tutaj szkodą wynikłą z tego, że sprzedawca nie wykonał swojego obowiązku”. Dziennik Gazeta Prawna opublikował artykuł „Klient może przywieźć reklamowany produkt do sklepu, choć nie musi” autorstwa Patrycji Otto, dnia 18 kwietnia 2023.
W artykule poruszone zostały kwestie:
- obowiązków przedsiębiorców wynikające z dyrektywy Omnibus
- rodzaju zwrotu jaki powinien być zapewniony
- jak konsumenci mogą egzekwować swoje prawa
- jakie rozwiązania zostały podjęte przez polskie firmy
Serdecznie zachęcamy do przeczytania wspomnianego artykułu.
Na temat reklamacji towarów znajdziecie Państwo również artykuł z ubiegłego roku pod tytułem „Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące reklamacji towarów” opublikowany na stronie Plus Biznesu.
Zachęcamy do zapoznania się z innymi wpisami na naszej stronie:
- Zmiany w dyrektywie CSDDD – mniej obowiązków ESG dla przedsiębiorstw?
- TSUE może rozstrzygnąć kluczowe wątpliwości dotyczące dochodzenia roszczeń z tytułu naruszenia prawa konkurencji
- e-Doręczenia: najczęstsze pytania
- Mniej decyzji, ale wyższe kary – czy UOKiK przyjął nową strategię?
- Nowe kary za ukrywanie informacji podczas kontroli UOKiK