Adwokat Jakub Sadurski wypowiedział się na temat obowiązków przedsiębiorcy w związku z reklamowaniem towarów oraz kosztów z tym związanych: „Wydatek związany z przesyłką towaru do sprzedawcy jest tutaj szkodą wynikłą z tego, że sprzedawca nie wykonał swojego obowiązku”. Dziennik Gazeta Prawna opublikował artykuł „Klient może przywieźć reklamowany produkt do sklepu, choć nie musi” autorstwa Patrycji Otto, dnia 18 kwietnia 2023.
W artykule poruszone zostały kwestie:
- obowiązków przedsiębiorców wynikające z dyrektywy Omnibus
- rodzaju zwrotu jaki powinien być zapewniony
- jak konsumenci mogą egzekwować swoje prawa
- jakie rozwiązania zostały podjęte przez polskie firmy
Serdecznie zachęcamy do przeczytania wspomnianego artykułu.
Na temat reklamacji towarów znajdziecie Państwo również artykuł z ubiegłego roku pod tytułem „Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące reklamacji towarów” opublikowany na stronie Plus Biznesu.
Zachęcamy do zapoznania się z innymi wpisami na naszej stronie:
- Odpowiedzialność spółki matki za naruszenia prawa konkurencji przez spółkę zależną (wyrok TSUE)
- Kary pieniężne za greenwashing – pierwsze decyzje
- Koncentracje poniżej progów pod lupą organów antymonopolowych
- Nowe obowiązki producentów towarów. Dyrektywa Right to Repair i jej implementacja
- 10 newsów z prawa konkurencji z października 2024 r.