Adwokat Jakub Sadurski wypowiedział się na temat obowiązków przedsiębiorcy w związku z reklamowaniem towarów oraz kosztów z tym związanych: „Wydatek związany z przesyłką towaru do sprzedawcy jest tutaj szkodą wynikłą z tego, że sprzedawca nie wykonał swojego obowiązku”. Dziennik Gazeta Prawna opublikował artykuł „Klient może przywieźć reklamowany produkt do sklepu, choć nie musi” autorstwa Patrycji Otto, dnia 18 kwietnia 2023.
W artykule poruszone zostały kwestie:
- obowiązków przedsiębiorców wynikające z dyrektywy Omnibus
- rodzaju zwrotu jaki powinien być zapewniony
- jak konsumenci mogą egzekwować swoje prawa
- jakie rozwiązania zostały podjęte przez polskie firmy
Serdecznie zachęcamy do przeczytania wspomnianego artykułu.
Na temat reklamacji towarów znajdziecie Państwo również artykuł z ubiegłego roku pod tytułem „Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące reklamacji towarów” opublikowany na stronie Plus Biznesu.
Zachęcamy do zapoznania się z innymi wpisami na naszej stronie:
- 10 newsów z prawa konkurencji z października 2024 r.
- Alert prawny – Zmiany w zasadach sprzedaży alkoholu
- 10 kroków do skutecznego compliance w zakresie ochrony konkurencji i konsumentów
- 10 rzeczy, o których warto pamiętać przy tworzeniu treści reklamowych
- Współpraca na potrzeby realizacji celów zrównoważonego rozwoju