Nowość wzoru przemysłowego, a ujawnienie w Internecie
W artykule znajdziesz kilka słów o tym, kiedy wzór przemysłowy jest nowy. Informacje mogą okazać się przydatne dla tych, którzy chcą unieważnić wzór konkurenta. Nowy wzór przemysłowy Wzór w dacie zgłoszenia powinien być nowy i powinien odznaczać się indywidualnym charakterem. Wzór można uznać za nowy, jeśli identyczny wzór lub wzór różniący się jedynie nieistotnymi szczegółami […]
Czytaj dalejFake reviews oraz astroturfing – na celowniku Prezesa UOKiK?
Fake reviews/astroturfing – o co w tym chodzi? Zostając w temacie reklamowania produktów w Internecie, warto zwrócić uwagę na zjawisko kupowania fałszywych opinii/recenzji produktów, tzw. fake reviews. Jest to nic innego jak kupowanie pozytywnych, fikcyjnych opinii, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Zjawisko to coraz powszechniej występuje na świecie i w Polsce. W krajach anglosaskich […]
Czytaj dalejUważaj czy nie rejestrujesz chronionej nazwy pochodzenia
W tym artykule opowiadamy o sporze pomiędzy znakiem towarowym i chronioną nazwą pochodzenia. Wyrok to cenna wskazówka dla przedsiębiorców z branży spożywczej, którzy chcąc zarejestrować określone oznaczenie powinni najpierw zweryfikować czy nie jest ono podobne do chronionej nazwy pochodzenia. W przeciwnym wypadku może się skończyć tak, jak przy próbie rejestracji oznaczenia „Portwo Gin”. Ale zacznijmy […]
Czytaj dalejKryptoreklamy – UOKiK wkracza do akcji
Wraz z rozwojem Internetu oraz nieustającym spadkiem popularności tradycyjnych mediów, przedsiębiorcy szukają nowych sposobów na dotarcie do konsumentów. Coraz częściej decydują się na nawiązanie współpracy z osobami znanymi w Internecie – influencerami, celebrytami, aktywnymi zazwyczaj tylko w określonych social mediach. Nawiązując współpracę z influencerem, przedsiębiorca wymaga od niego odpowiedniego zaprezentowania reklamowanego produktu, przesyłając mu ogólne […]
Czytaj dalejCzy znak 3D może być lepszą ochroną produktu niż wzór przemysłowy?
Czym jest przestrzenny znak towarowy? Znaki przestrzenne zyskują coraz większą popularność. Często są nazywane potocznie znakami 3D. W przypadku tych znaków bardzo ważne jest by wyróżniały się kształtem lub kolorem, a ich kształt nie może wynikać wyłącznie z ich funkcjonalności. I to właśnie stanowi główny problem nakreślony w orzecznictwie Unii Europejskiej. Niezwykle trudno jest udowodnić […]
Czytaj dalejCzy nowa ustawa o przewadze kontraktowej zrewolucjonizuje obrót produktami rolnymi i spożywczymi?
Lepiej późno niż później! Nowa ustawa o przewadze kontraktowej[1] (dalej jako: „nowa ustawa”) jest na ostatnim etapie prac legislacyjnych w Sejmie. Oznacza to, że wielkimi krokami zbliża się termin jej uchwalenia. Nowa ustawa nie jest autorskim pomysłem polskiego rządu, ale wynika z konieczności implementacji dyrektywy unijnej[2]. Celem prawodawcy unijnego jest przede wszystkim wzmocnienie pozycji […]
Czytaj dalejFerrari vs. Mansory Design & Holding GmbH
Nowy produkt Ferrari Założyciel Ferrari – Enzo Ferrari powiedział kiedyś, że „aerodynamika jest dla ludzi, którzy nie potrafią budować silników”. Nie przewidział, że w 2014 roku jego firma przedstawi światu w czasopiśmie sportowym zdjęcia Ferrari FXX K, który wzbudzi ogromne zainteresowanie miłośników motoryzacji, mimo że charakteryzuje się opływowym kształtem. Ten model nie jest dopuszczony do ruchu, […]
Czytaj dalejSprawozdanie z działalności UOKiK za rok 2020 – jak wygląda realizacja planów Urzędu na 2021?
To trzecia część omówienia tegorocznego sprawozdania z działalności UOKiK za rok 2020. W poprzednich tekstach omawialiśmy działania UOKiK w ubiegłym roku. Znajdziesz je pod linkami: część I część II Tym razem czas przyjrzeć się celom, które wyznaczył sobie Urząd na 2021 r. Zgodnie z informacją, którą znajdziemy na ostatnich stronach sprawozdania, w swoich planach na […]
Czytaj dalejNowe prawo własności przemysłowej – zarys planowanych zmian
W tym artykule przeczytacie o planowanych zmianach dotyczących m.in. znaków towarowych i posiedzeń przez Urzędem Patentowym RP. Jest też pomysł obniżenia opłat za zgłoszenia, który z pewnością zainteresuje innowacyjne podmioty. W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawiły się założenia do projektu ustawy Prawo własności przemysłowej. Planowany termin przyjęcia projektu przez Radę Ministrów to […]
Czytaj dalejWbrew pozorom ten artykuł nie jest tylko dla fanek i fanów makijażu. Spór w nim przedstawiony pokazuje, że warto walczyć o uzyskanie prawa ochronnego na tzw. niekonwencjonalne znaki towarowe. Niekonwencjonalnym znakiem towarowym może być w zasadzie każde oznaczenie, o ile jest możliwe do przedstawienia w rejestrze znaków towarowych w sposób pozwalający na ustalenie jednoznacznego i […]
Czytaj dalej