W szampańskim nastroju o rejestracji butelki szampana
Pozostając jeszcze w klimacie sylwestrowym, w tym miesiącu poruszymy temat rejestracji butelki szampana jako trójwymiarowego znaku towarowego. Jak się okazuje… rejestrowanie znaków uwzględniających wygląd różnego rodzaju butelek, puszek czy kubków to bardzo popularna praktyka w Polsce i Unii Europejskiej. W końcu oryginalny kształt czy wygląd, który wyróżnia się na rynku to klucz do sukcesu. Musimy […]
Czytaj dalej1 stycznia witamy nie tylko nowy rok…
Czy wiesz, że 1 stycznia, poza Nowym Rokiem, obchodzimy również dzień domeny publicznej? W tym roku do domeny publicznej trafiły utwory twórców zmarłych w 1950 roku. Brzmi zagadkowo, ale już śpieszę z wyjaśnieniami. CO TO JEST DOMENA PUBLICZNA? Nie ma legalnej definicji domeny publicznej. Domeną publiczną nazywany jednak zbiór utworów, które nie są objęte już […]
Czytaj dalejNajnowsze trendy i kierunki rozwoju polityki UOKiK – prognozy 2021
Rok 2020 był wyjątkowy w wielu aspektach. Przedsiębiorcy i ich działy prawne, oprócz skutków pandemii, musieli zmierzyć się z (nad)aktywnością nowego Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). W naszym noworocznym raporcie chcemy przybliżyć Państwu najnowsze trendy i kierunki rozwoju polityki UOKiK. Pochylimy się nad minionym 2020 r., jako rekordowym pod względem wysokości nałożonych kar. […]
Czytaj dalejCo ma wspólnego poker z konkurencją?
I tu i tu gracze nie powinni „zaglądać sobie w karty”. Chcąc być wiernym tej zasadzie, Prezes UOKIK zaczął przyglądać się praktykom hurtowni farmaceutycznych. Według podejrzeń Urzędu kilku przedsiębiorców działających w tej branży mogło wymieniać się informacjami o stosowanych cenach leków. Wspierało ich w tym stosowane przez nich oprogramowanie, które pozwalało sprawdzić jakie ceny stosują […]
Czytaj dalejRewolucja w polskiej franczyzie (?)
Ministerstwo Sprawiedliwości przymierza się do zmiany przepisów regulujących działalność w systemie franczyzy. Niedawno ukazał się obszerny raport Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości (IWS), który omawia obecną sytuację w branży i proponuje szereg rozwiązań. Raport zatytułowano „Faktyczna nierówność stron umowy franczyzy w Polsce”. Łatwo się domyślić jakie wnioski i rekomendacje z niego płyną. Według najnowszych informacji prasowych, Ministerstwo […]
Czytaj dalejRzeczywiste używanie – czyli jak nie stracić marki
Tworząc własny biznes lub nową linię produktów jedną z podstawowych kwestii, o jakiej należy pomyśleć jest uzyskanie prawa ochronnego na znak, który będzie służył do oznaczania naszych towarów lub usług. Jeżeli jednak chcemy przez wiele lat korzystać z monopolu na używanie w celach zarobkowych lub zawodowych naszego oznaczenie, musi być one „rzeczywiście używane”. W przeciwnym […]
Czytaj dalejDruk 3D w prawie własności intelektualnej
Popularność druku 3D stale rośnie. Jest wykorzystywany w wielu branżach, już nie tylko do budowy maszyn, ale również w technologii medycznej, energii, transporcie, a nawet przemyśle spożywczym. Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku przez Europejski Urząd Patentowy liczba zgłoszeń patentowych związanych z drukiem 3D znacznie wzrasta (średni roczny wzrost na poziomie 36% w […]
Czytaj dalejRekrutujemy!Asystent / asystentka ds. obsługi biura
Dołącz do naszego Zespołu! Jesteśmy nastawieni na rozwój i stawiamy sobie wysoko poprzeczkę. Uważamy, że największą wartością każdej firmy są ludzie i dlatego budujemy stabilny i przyjazny zespół. Oferujemy współpracę osobom, które chcą zdobyć swoje pierwsze doświadczenie i doskonalić swoje umiejętności w praktyce. Szukamy ambitnych i otwartych ludzi. Oczekujemy logicznego myślenia, rzetelności i konsekwencji […]
Czytaj dalejZapachy jesieni – czy można je zastrzec?
Sezon wakacyjnym już za nami i (niestety) nadeszła deszczowa jesień. Zdecydowana większość osób po powrocie do domu zaszywa się pod kocem z dobrą książką lub pochłaniając kolejny sezon serialu na platformie Netflix. Umilając sobie długie, jesienne wieczory zaparzamy sobie herbatę, czy też rozpalamy tak popularne w tym okresie świeczki zapachowe… CZY ZAPACH TO UTWÓR? Pomimo, […]
Czytaj dalejZnak towarowy pozycyjny – czy miejsce ma znaczenie?
Kilka słów o znakach pozycyjnych i o głośnej sprawie przedsiębiorcy, który chce używać znaków pozycyjnych do oznaczania środków transportu. CZYM JEST ZNAK TOWAROWY POZYCYJNY? Znak pozycyjny polega na określonym sposobie umieszczenia lub przymocowania znaku na produkcie, krótko mówiąc – znak umieszczamy w jednym, konkretnym miejscu: TŁO SPRAWY W 2016 r. przedsiębiorca świadczący usługi w zakresie […]
Czytaj dalej