Już za chwilę zmiany w prawie konsumenckim!
28 maja 2022 roku[1] przedsiębiorców oferujących produkty konsumentom czeka niemała rewolucja. Zmienią się m.in. zasady pokazywania cen promocyjnych, umieszczania opinii o produktach w Internecie czy regulaminy sklepów on-line. Na zmiany powinni w szczególności zwrócić uwagę pracownicy działów prawnych, działów marketingu lub inne osoby zajmujące się oznaczeniem cen w sklepach. Powyższe wynika z implementacji unijnej dyrektywy […]
Czytaj dalejNadchodzą zmiany w reklamacjach(rękojmi i gwarancji)
Czy Twoja firma sprzedaje produkty konsumentom lub udziela gwarancji na produkty sprzedawane przez jej dystrybutorów? Jeśli tak, ta informacja jest dla Ciebie. O szczególną uwagę prosimy pracowników działów reklamacji („backoffice”) oraz marketingu. W PIGUŁCE Konsumenci (oraz JDG[1]), dostaną własne, odrębne regulacje dotyczące ich uprawnień w przypadku wad produktów (rękojmia konsumencka). Rękojmia z Kodeksu cywilnego pozostanie […]
Czytaj dalejKto ponosi odpowiedzialność za działania influencera i jak oznaczać współpracę?
Coraz częściej przedsiębiorcy do reklamowania swoich produktów wykorzystują influencerów. Czy przedsiębiorcy powinni zwracać uwagę na treści, które publikują instagramerzy, tiktokerzy lub youtuberzy? Czy odpowiadają za #hashtagi pod postami? O tym przeczytacie w najnowszym artykule. Nieuczciwe praktyki rynkowe vs influencerzy Jednym z przykładów naruszeń interesów konsumentów (określanych jako nieuczciwa praktyka rynkowa) jest wypowiedź, która zachęcając do […]
Czytaj dalejMoon Boot to jedne z najbardziej rozpoznawalnych „modowych” butów zimowych. Ich projektant przy ich tworzeniu zainspirował się butami, w których spacerował w 1969 roku Neil Armstrong. I tak już od ponad 40 lat cieszą się niesłabnącą popularnością. W 1999 zostały nawet wystawione w Luwrze, jako jeden z najbardziej wyróżniających się symboli dwudziestego wieku! Początkowo były […]
Czytaj dalejDołącz do zespołu jako asystentka / asystent zespołu
Twój zakres obowiązków Budowanie i koordynacja współpracy z organizacjami międzynarodowymi, których kancelaria jest członkiem Prowadzenie i ewidencjonowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej Redagowanie dokumentów, pism, wniosków, prezentacji w języku polskim i angielskim (w tym tekstów marketingowych) Zarządzanie kalendarzami, przygotowywanie i organizacja spotkań wewnętrznych i zewnętrznych (w tym zagranicznych) Archiwizacja dokumentów Obsługa połączeń telefonicznych i urządzeń biurowych […]
Czytaj dalejUOKiK podsumował kontrolę koncentracji w 2021 roku – rynek M&A jeszcze bardziej się rozkręca
W ubiegłym roku Prezes UOKiK prowadził 376 postępowań z zakresu kontroli koncentracji i wydał 300 decyzji. To o 57 więcej niż w 2020 roku. Statystycznie można powiedzieć, że w 2021 roku nie było dnia, w którym Prezes UOKiK nie wydałby decyzji oznaczonej symbolem DKK (Departament Kontroli Koncentracji). Spośród 300 rozstrzygniętych spraw mieliśmy 4 decyzje warunkowe. […]
Czytaj dalejPakt transferowy Barcelony i Realu – czy hiszpańskie kluby mogą przestać konkurować o zawodników?
Na początku roku świat obiegła informacja, że dwoje odwiecznych rywali, legendarne kluby piłkarskie FC Barcelona i Real Madryt uzgodniły, że nie będą podbierać sobie zawodników (tzw. no-poach agreement). Kluby ustaliły, że będą powstrzymywać się od zatrudniania graczy związanych umową z drugą drużyną. Jednocześnie porozumienie przewiduje, że po rozwiązaniu kontraktu zawodnik staje się „wolny” i każdy […]
Czytaj dalejInnowacje w usługach prawniczych – wywiad z Joanną Affre
Czy w usługach prawniczych jest w ogóle miejsce na innowacje? Obowiązkiem prawnika jest podążanie ścieżkami wyznaczonymi przez przepisy, które im bardziej precyzyjne tym lepsze. Gdzie tu jest zatem miejsce na innowację? Jak zmienił się rynek usług prawniczych w czasach pandemii? Ciągłe zmiany w przepisach pewnie napędzały klientów, ale czy konieczność oszczędności nie wymusiła na wielu […]
Czytaj dalejW dzisiejszych czasach wielu konsumentów przy wyborze artykułów spożywczych zwraca uwagę na ich skład. Najlepiej, żeby produkty były naturalne i bez zbędnych sztucznych dodatków. Producenci żywności zauważyli ten trend i powiększają asortyment produktów „naturalnych”. Jednak stosując takie oznaczenia i hasła trzeba być wyjątkowo uważnym. Tworząc swój znak towarowy większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, […]
Czytaj dalejCzy Dyrektywa Omnibus będzie omnibusem czy „omnibusem”?
Słowo „Omnibus” pochodzi z łaciny i oznacza m.in. człowieka wszystkowiedzącego, znającego się na wielu rzeczach, zajmującego się wieloma sprawami, specjalistę z każdej dziedziny[1]. W zamyśle prawodawcy europejskiego taka ma być też Dyrektywa Omnibus[2]. Słowo „omnibus” ma również drugie znaczenie – o tym w podsumowaniu tego artykułu 😊 Zapraszamy do lektury! Zapewnienie wysokiego poziomu ochrony konsumentów […]
Czytaj dalej